14/18 мова

12.03.2020
  Українська мова
Урок № 34

Тема::Мовна стійкість як ключова риса національної особистості. 
 Опрацювати  параграф №1
Виконати завдання № 2,3,5,7
 Підручник О.Авраменко 11 класс укр.мова(Головна сторінка)

Урок № 35
 Тема: Засоби мовного вираження промови
  Опрацювати  параграф №17. стр.10-13
Виконати завдання № 3,4,6
 Підручник О.Авраменко 11 класс укр.мова(Головна сторінка)


19.03.2020


Урок №36


Тема:Троп як засіб мовного вираження


Опрацювати теоретичний матеріал стр.14-17 параграф 4-5

Виконати завдання стр.16-17 №3,4,5
Записати слова фонетичною транскрипцією за прикладом:качці,масштаб,безжальний,боротьба.[к а ц:' і]

Перегляньте експрес-урок "Чому ціль не переслідують?"і законспектуйте почутий матеріал


https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=0tcXiaX7nPc&feature=emb_logo





Урок №37


Тема:Метафора,метонімія,їхня роль у мовленні.


Опрацювати і переписати у зошити таблицю стр.15

Виконати завдання №2 стр.16

Переглянути відеоурок на тему "Тропи"

https://www.youtube.com/watch?v=34vNrKikrUI


 Підручник О.Авраменко 11 класс укр.мова(Головна сторінка)

26.03.2020


Урок №38


Тема:Риторична фігура як засіб мовного вираження.


Опрацювати теретичний матеріал стр.19,виписати основні визначення риторичних фігур.Наприклад:

 Риторичні фігури (від грец. ῥήτωρ ‘оратор’ та лат. figura ‘зовнішній вигляд, образ, фігура’) — у вузькому значенні — фігури мовлення, побудовані на словесних зворотах, що мають умовно-діалогічний характер: риторичні звертання, запитання, заперечення, оклик.[1]
У широкому значенні — синонім до понять фігури мови, стилістичні фігури — засіб підсилення емоційної впливовості художньої та ораторської мови, побудований на застосуванні синтаксичних конструкцій, відмінних від порядку слів, узвичаєного даною мовою[2]. Стилістичні фігури включають тропи і власне стилістичні фігури.

Виконати завдання №2,3 стр.20
Перегляньте фрагмент промови Ольги Сумської і виконайте завданя:
1.Знайдіть у промові О.Сумської риторичне запитання,риторичне звернення,повторення,гіперболу та метафору.

https://www.youtube.com/watch?v=7XP1ah8L9lg

Підручник О.Авраменко 11 класс укр.мова(Головна сторінка)

Урок №39
Тема:Риторичне запитання,звернення,антитеза,градація,повторення.




Риторичне звертання частіше застосовується у віршових, аніж у прозаїчних текстах, де воно, крім усього іншого, досить часто оформлює, „вводить” тему твору.
Риторичне питання — це питання, яке ставиться не з метою отримання відповіді, а з метою афористичного узагальнення загальновідомої або очевидної думки.
Наприклад:
Кати знущаються над нами, А правда наша п'яна спить. Коли вона прокинеться? Коли одпочити Ляжеш, Боже утомлений?
(Т. Шевченко)
Інколи поставлене автором запитання мотивує подальше розгортання художнього викладу, яке розкриває ті чи інші, пов'язані з запитанням, смислові аспекти.
Риторичне заперечення — це заперечення, що має форму відповіді на вірогідне припущення, думку уявного співрозмовника. Наприклад:
Ні, друже мій, не та родина! Сучасна пісня — не перина...
(І. Франко)
Риторичний оклик — це вислів, що має підкреслено-емоційний характер і вводиться переважно з метою затримати або посилити увагу на якомусь з аспектів зображуваного. Наприклад:
О, що за туга розум мій опала! Яка крізь серце потекла Каяла, Що за чуття на серце налягло!
(М. Зеров)

Виконати завдання№6,7,стр.22

Опрацювати розділ "Культура слова" стр.22 і розділ "Зауважте" стр.23

Прегляньте експрес-урок  і прокоментуйте його.



Підручник О.Авраменко 11 класс укр.мова(Головна сторінка)

02.04.2020

Урок№40

Тема:Контрольна робота

Написати контрольне есе на одну з тем:

1.Дешева риба-погана юшка.
2.Краще жити мріями чи будувати плани й утілювати їх у життя?

Додаток:


Есе (фр. assai — спроба, начерк) – жанр художньо-публіцистичної, науково-популяризаторської творчості, характерний вільним, не обов’язково вичерпним, але виразно індивідуалізованим трактуванням теми. Появу есе в європейських літературах пов’язують з ім’ям М. Монтеня, який у своїх «Дослідах» так визначив їхню специфічність: «Я вільно викладаю думку про всі предмети, навіть ті, що виходять за межі мого розуміння і кругозору. Висловлюю її задля того, щоб дати поняття про мої переконання»[ 6, с.162].
Визначальними рисами есе є незначний обсяг, конкретна тема, дана в підкреслено вільному, суб'єктивному її тлумаченні, вільна композиція. Як правило, есе виражає нове, суб'єктивне слово про щось. Стиль есе відрізняється образністю, афористичністю, використанням нових поетичних образів, свідомою настановою на розмовну інтонацію й лексику. Для есе характерне використовування численних засобів художньої виразності: метафор, алегоричних образів, символів, порівнянь.
На першому плані есе - особа автора, його думки, відчуття, ставлення до світу. Це головна установка твору.
Специфіку жанру есе виражають наступні риси:
  • Заголовок есе не знаходиться в прямій залежності від теми: окрім віддзеркалення змісту роботи, він може бути відправною крапкою в роздумах автора.
  • Вільна композиція есе підлягає своїй внутрішній логіці, а основну думку есе слід шукати в різноманітті роздумів автора. Проблема розглядається з різних сторін.
  • Якщо у творі на літературну тему переважає раціональне поєднання аналізу художнього твору з власними міркуваннями, то в есе яскраво виражена авторська позиція.
  • Якщо в традиційному творі вітаються індивідуальні особливості стилю й мови автора твору, то в есе індивідуальний авторський стиль - вимога жанру.
  • Завдання есе – зовсім не розповідь про життєву ситуацію, а інформування про спричинені нею ідеї, їхні пояснення, ненав’язливе намагання переконати в чомусь адресата мовлення.
  • Це «вільне» письмо на запропоновану тему, у якому найбільше цінується самостійність, аргументованість, оригінальність вирішення проблеми, дискусійність.
Есе ідеально підходить до навчання школярів критично мислити, для розвитку мовленнєвих компетенцій учнів як на уроках української мови, так і під час роботи над художніми текстами. Таке есе зазвичай пишуть у класі впродовж 4-5 хвилин після обговорення певної проблеми. Часом цей прийом застосовують як підсумкову рефлексію, коли на усну бракує часу.
Наприклад, після опрацювання учнями 11-го класу проблематики роману І.Багряного «Тигролови» пропонуємо їм написати невелике есе, у якому вони б висловили свої міркування щодо розправи Григорія Многогрішного над Медвиним.
Зразки учнівських творів
1. Відповідальність за свої дії та вчинки, на мою думку, - одна з найважливіших моральних чеснот людини. Я захоплююся Г.Многогрішним, який, розправившись із Медвиним, залишив на снігу напис-зізнання. Хоча міг цього й не робити. Ну хто б довідався, що це зробив він?
Нещодавно нам дали завдання підготуватися до контрольної роботи з алгебри. Сидіти над підручником та над зошитом зовсім не хотілося, тому понадіявся на «авось». І як результат – погана оцінка. Дорогою додому придумав декілька виправдань для батьків: і завдання були надто складними, і часу не вистачило, і почувався погано. А сказати правду так і не наважився. Так, брати відповідальність за свої вчинки не завжди легко.
2. Мабуть, скільки живе людина на землі, стільки намагається дати відповідь на питання: чи можна виправдати вбивство. На моє тверде переконання, забрати життя в людини має право тільки Бог. Пригадую: у десятому класі ми вивчали роман Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» і на уроці – диспуті частина учнів намагалася виправдати Чіпку. Я ж – ні. Якби мене запитали: а що б ти робила в ситуації, у яку потрапив Григорій Многогрішний, не знаю, чи знайшла б правильну відповідь. Мабуть, життєвий досвід у мене ще невеликий. Але вважаю, хоч Медвин і був катом, а його дії – це злочин і їм немає виправдання, Григорій неправомірно взяв на себе роль судді. Та й чи змінило це щось? На місце Медвина прийде інший, може, ще лютіший. Бо, не змінивши систему, не можна змінити людину.

Урок №41

Тема:Поняття синтаксичної норми



Синтаксичні норми – це загальноприйняті правила побудови синтаксичних
конструкцій, які вивчає синтаксис.
Основною одиницею синтаксису є речення як мінімальна комунікативна
одиниця. За структурою речення поділяються на прості і складні
(сполучникові та безсполучникові).
Використання синтаксичних конструкцій у діловому мовленні
характеризується певними особливостями. Для документів властивий
розповідний характер висловлювання. У них використовується прямий
порядок розміщення членів речення, при якому підмет стоїть перед
присудком, узгоджене означення перед означуваним словом, неузгоджене
після означуваного слова, додаток після слів, від яких залежить,
обставина в різних місцях речення залежно від значення, способу
вираження, напр.: Спеціальний стаж іноді підтверджується показаннями
свідків. У діловому стилі допускається розташування присудка перед
підметом у словах автора, які розривають пряму мову або стоять після
неї, а також у реченнях, на початку яких є обставинні слова,
Тексти офіційно-ділового стилю містять прості речення, часто складні з
підрядними з’ясувальними, означальними, мети, умови. Прості й складні
речення можуть ускладнюватися відокремленими, однорідними членами,
вставними словами й виразами та ін. У реченнях вживаються пасивні
структури з дієсловами на -ться, інфінітивні конструкції, наказові форми
дієслів, безособові форми на -но, -то, словосполучення дієслівного типу,
дієприкметникові, дієприслівникові звороти, пряма мова з метою посилання
на прийняті закони, видані розпорядження, напр.: проект обговорюється,
здійснити обмін, затверджено на засіданні, взяти на себе зобов’язання,
зважаючи на відзначене, хочемо висловити думку; питання, розглянуте на
зборах.


Опрацювати теоретичний матеріал на стр.62
Виконати завдання №2,3 стр.63

Виконайте тестові завдання на стр.64-65

 Підручник О.Авраменко 11 класс укр.мова(Головна сторінка)


09.04.2020 

Урок № 42

Тема:Складні випадки синтаксичного ужгодження.

Виконати завдання №4,5,6.

Опрацювати розділ "Культура слова"

Напишіть вільне есе,висловивши в ньому враження від одного з останніх переглянутих вами фільмів.


 Підручник О.Авраменко 11 класс укр.мова(Головна сторінка)


Урок № 43

Тема:Складні випадки синтаксичного керування.

Опрацювати теоретичний матеріал стр.67-68

Виконайте завдання №2,3 стр.68 

Підручник О.Авраменко 11 класс укр.мова(Головна сторінка)


16.04.2020

Урок №44

Тема: Уживання прийменників

Опрацювати таблиці на стр.71-72

Виконайте завдання № 2,3,4 стр.73

Перетворіть текст на таблицю,№6,стр.75


Підручник О.Авраменко 11 класс укр.мова(Головна сторінка)

Урок №45

Тема:Варіанти граматичного зв'язку підмета і присудка

Розгляньте персонажів мультфільмів і виконайте завдання,перевірте свою відповідь,опрацювавши теоретичний матеріал стр.77

Виконайте завдання №3,4,7

Опрацюйте розділ "Культура слова" стр.80


Підручник О.Авраменко 11 класс укр.мова(Головна сторінка)


23.04.2020


Урок №46


Тема: Пасивні конструкції.


Прочитайте речення й виконайте завдання,перевірте свою інтуіцію,опрацювавши теоретичний матеріал на стр.81-82.


Виконайте завдання №2,3,4.

Перегляньте експрес-урок

https://www.youtube.com/watch?v=qHxemuFmR4w


Урок №47


Тема:Неповні речення.

Перегляньте презентацію "Повні і неповні речення"

https://www.youtube.com/watch?v=j1Tje1onJSs


Виконайте завдання №2 стр.86

Підручник О.Авраменко 11 класс укр.мова(Головна сторінка)



30.04 2020

Урок №48

Тема:Односкладні речення.

Опрацювати таблицю на стр.85-86

Виконайте завдання №3,4.

Опрацюйте розділ "Культура слова".

Підручник О.Авраменко 11 класс укр.мова(Головна сторінка)


Урок №49


Тема:Директорська контрольна робота.



  1. Укажіть односкладне речення. 
    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
  2. Укажіть односкладне речення, тип якого визначено неправильно. 
    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
  3. Укажіть означено-особове речення. 
    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
  4. Укажіть безособове речення. 
    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
  5. Укажіть узагальнено-особове речення, яке має ті самі граматичні ознаки, що й речення неозначено-особове. 
    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
  6. Укажіть правильний варіант характеристики речення Шепталові неждано закортіло почути Степанів голос. 
    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
  7. Укажіть неозначено-особове речення. 
    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
  8. Укажіть двоскладне неповне речення.
    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
  9. Укажіть рядок, який містить неповне речення з пропущеним підметом і наявним присудком. 
    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
  10. Укажіть варіант, у якому правильно визначено місце тире в неповному реченні. 
    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
  11. Укажіть рядок, який містить односкладне неповне речення. 
    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
  12. Укажіть речення, синтаксичний розбір якого виконано правильно. 
    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  


Напишіть формальне есе на тему:"Чи повинна людина підкорювати природу?",використовуючи неповні і односкладні речення.






Немає коментарів:

Дописати коментар