17.03.2020
Українська мова
Урок №14
Тема:Риторика як мистецтво.Роль риторики в сучасному світ
Риторика як наука.
Риторика — наука про закони підготовки і проголошення промови з метою впливу на аудиторію. Виділяють такі роди і жанри в красномовстві:
· академічне — лекція (вузівська, шкільна, науково-популярна), наукова доповідь, науковий огляд, наукове повідомлення;
· судове — прокурорська (звинувачувальна) та адвокатська (захисна) промови, самозахисна промова;
· соціально-політичне — звітна доповідь на конференції (з’їзді, зборах, засіданні), парламентська та мітингова промови, військово-патріотична промова, політичний огляд;
· соціально-побутове — ювілейна, вітальна, застільна, надмогильна (поминальна) промови, виступ на прийомі;
· церковно-богословське (духовне) — церковна проповідь, промова на соборі, офіційне звернення до пастви.
Навчальний курс риторики складається з трьох частин: історія риторики — показує особливості зародження і розвитку риторики в історії людства; теоретична риторика — вивчає закони риторики; практична риторика — розглядає зміст, композицію, стиль виступу, образ оратора, психологію аудиторії.
Риторика як мистецтво
У Давній Греції красномовство розглядалося як мистецтво. Античні мислителі ототожнювали риторику з живописом, скульптурою і навіть архітектурою. Найбільше проводили паралелі між риторикою, поезією та акторським мистецтвом.
Аристотель у «Риториці» та «Поетиці» порівнював красномовство з поезією. Цицерон вчився майстерності у кращих акторів Риму. У своїх публічних промовах використовував суто акторські прийоми. М. В. Ломоносов великого значення надавав художнім елементам в ораторському мистецтві. Уміння «красно говорити», на його думку, «перевищує багато мистецтв». А. Ф. Коні (судовий оратор і теоретик риторики) писав, що красномовство — це літературна творчість, але в усній формі.
. Риторика як комунікація
Мета риторики — комунікативна компетентність мовця. Тому вона повинна вчити:
· аргументовано доказувати власну точку зору, поважаючи гідність співрозмовника;
· здійснювати організований словесний і невербальний вплив;
· створювати ситуації інформаційної та комунікативної комфортності, коли значно поліпшуються умови сприйняття нової інформації та спілкування; сприяти формуванню і розвиткові культури діалогу та монологу;
· намагатися формувати яскраве та емоційне мовлення, регулювати мовленнєву поведінку відповідно до комунікативних потреб, психологічних особливостей співрозмовника;
· допомагати формувати індивідуальну мовленнєву манеру мовця.
Виконати завдання №3,4 стр.48-49
Підручник О.Авраменко "Українська мова"10 клас (головна сторінка)
Урок №15
Тема:Мовленнєва ситуація.Елементи мовленнєвої ситуації.
Виконати завдання №5,7 стр.50
Напишіть формальне есе,узявши за тему слова І.Малковича "Тарас Шевченко-це всторія успіху,а не історія поразки"
Підручник О.Авраменко "Українська мова"10 клас (головна сторінка)
Переглянути короткий виступ Оксани Забужко "Не бійтеся говорити українською"
https://www.youtube.com/watch?v=dki9tCf_3u
24.03.2020
Урок№16
Тема:Особистість мовця.Риси гарного співрозмовника.
Опрацювати стр.51
Особливості мовця
Не кожна розумна, освічена людина, яка вміє вести розмову у вузькому колі, може бути оратором для широкої публіки. Оратору мають бути властиві особливі риси: чарівність, артистизм, упевненість у собі, щирість, обізнаність, об’єктивність і доброзичливість.
Чарівність. Без сумніву, слухати привабливу людину набагато цікавіше й приємніше, аніж непоказну. І тут ідеться не стільки про зовнішність, скільки про поведінку та вдачу людини: усмішка, відкритість, випромінювання доброти та ін. Хоча зовнішність теж має значення в сприйнятті людини: зачіска, одяг, взуття, охайність, загальний стиль.
Артистизм. Успіх виступу залежить не тільки від його змісту, а й від того, як говорить оратор. Інтонація, жести й міміка — складники успіху будь-якого артиста. Згідно з дослідженнями науковців, довіра слухачів до оратора залежить на 60-70 % від його пози, міміки й жестів, на 20-30 % — від інтонації й лише на 7-10 % — від його слів. Отже, щоб виступ був успішним, його треба перетворити на своєрідну виставу.
Упевненість у собі. Люди завжди тягнуться до сильних і впевнених у собі особистостей, цікавляться життям успішних людей. А слабкі натури успішними не стають. До невпевненого оратора аудиторія втрачає будь-який інтерес.
Щирість. Саме ця риса співрозмовника найбільше приваблює, зі щирими людьми комфортно спілкуватися, їм більше довіряють.
Обізнаність. Детальне знання предмета розмови допомагає ораторові бути впевненим. Обізнаних людей сприймають як живу енциклопедію, що додає їм авторитету й не може не викликати захоплення й непідробного інтересу в слухачів.
Виконати завдання №2,3,стр.52-53
Підручник О.Авраменко "Українська мова"10 клас (головна сторінка)
Тема:Вимоги до оратора.Комунікативний стан мовця.
Вимоги до мовлення оратора
1. Точність формулювань. Використання слів відповідно до їхніх мовних значень. Ця якість виробляє в людини звичку називати речі своїми іменами.
2. Стислість і небагатослівність. Ця риса формує вміння говорити по суті, сконцентровано.
3. Доцільність. Треба враховувати як мету мовлення, так і умови спілкування: час, місце, склад слухачів, тему розмови та ін. Ця комунікативна якість шліфує мовне чуття суб’єкта, допомагає ефективно керувати поведінкою аудиторії.
А. Доступність і зрозумілість. Якщо виклад оратора не доступний аудиторії, то він — неприйнятний.
5. Виразність. Важливий не тільки зміст, а й емоційність мовлення, укладені в слова переживання мовця.
6. Своєрідність та оригінальність. Кожен оратор має свою манеру викладу, через що його й цікаво слухати.
7. Краса мовлення. Бездоганне мовлення викликає в слухачів естетичне задоволення. Краса мовлення створюється за допомогою лексики, синтаксису, вимови, ритму.
Наведіть приклади з власного життя,коли артикуляція,логічний наголос чи пауза ускладнювали сприйняттяабо,навпаки,сприяли якнайкращому розумінню почутого.
Виконати завдання №7,стр.55
Підручник О.Авраменко "Українська мова"10 клас (головна сторінка)
31.03.2020
Урок №18
Тема:Контакт з аудиторією.Види й цілі слухання.
Існують кілька видів слухання:
- Взагалі не слухаю співрозмовника (активне "неслушание")
Погляд повз, відповіді невлад, зайнятий своїми справами. Всі слова співрозмовника пропускаю повз вуха.
- Демонструю, що слухаю співрозмовника (псевдослушание)
Роблю вигляд, що слухаю, як би заохочую співрозмовника говорити, але насправді пропускаю все повз вуха. Тупо на автоматі повторюю «ясно», «зрозуміло», "так-так, кажете".
- Чую те, що хочу почути (вибіркове слухання)
Чую не всі, а тільки частину сказаного. Не слухаю співрозмовника, а швидше вишукую в його словах те, що потрібно мені. Вихоплюю окремі фрази або слова з контексту сказаного, криво інтерпретую або розумію суть сказаного.
- Слухаю і чую співрозмовника (Активне слухання)
Підтримую з співрозмовником зоровий контакт. Виразно реагую мімікою і тілом на сказане (відгукуюся емоційно). Киваю, схвалюю, «угу-каю» і «ага-каю», даючи зрозуміти співрозмовнику, що є інтерес до розмови. Ставлю уточнюючі питання. Повторюю дослівно або перефразую співрозмовника. Висловлюю Розуміння. Подытоживаю основні думки співрозмовника в процесі розмови.
Розгляньте світлину з розділу "Спостереження" і виконайте завдання стр.56
Виконайте завдання №4,5 стр.60-61
Підручник О.Авраменко "Українська мова"10 клас (головна сторінка)
Урок №19
Тема:Моделювання аудиторії.Налагодження контакту з аудиторією.
Опрацювати теоретичний матеріал стр.57-58(виписати основні тези)
Виконати завдання №2,7
Перегляньте експрес-урок і виконайте завдання.
Підручник О.Авраменко "Українська мова"10 клас (головна сторінка)
07.04.2020
Урок №20
Тема:Підготовка тексту до виступу.
- Основні етапи підготовки тексту промови
- Визначення теми
- Формулювання мети
- Збирання матеріалу
- Робота над конспектом
- Складання плану
- Форми текстового оформлення матеріалу
- Види підготовки до виступу
1. Основні етапи підготовки тексту промови
Промова потребує попередньої підготовки, й чим ґрунтовніша підготовка, тим солідніше, вагоміше виглядатиме виклад, а отже — і переконливіше.
Алгоритм попередньої підготовки можна визначити так:
- вибір теми
- формулювання мети
- складання плану
- збирання матеріалу
- робота над конспектом
- репетиція.
Визначення теми
можливі різні ситуації:
- пропонують виступити з певною темою, тобто тема є заданою,
- тему виступу ви обираєте самі.
Інколи тему промови підміняють її об’єктом. Наприклад, пропозиція висловитися про сучасну українську культуру не є власне темою. Це саме об’єкт уваги. Бо ж культура — поняття широке: його становлять і науковість викладання, і потреба слухачів у матеріалі, і висвітлення окремих галузей (література, живопис, музика тощо). Перелічені конкретні питання — це тематика, що відбиває в своїй сукупності багатогранний і складний об’єкт уваги. Тема завжди конкретна, стосується одного питання. Інша справа, що слід виділяти в межах однієї теми ще й так звані підтеми.
Отже, при визначенні теми виступу потрібно враховувати наступні моменти:
1. Обирайте тему, яка відповідає вашим пізнанням і інтересам.
По-перше, подумайте про ті галузі знання, в яких ви маєте особливий досвід або теоретичну підготовку. По-друге, поспілкуйтесь на яку-небудь цікаву тему зі своїми товаришами чи друзями. По-третє, зверніться до книги. Продивіться довідники, свіжі журнали і газети.
Виконати завдання №3,4.
Підручник О.Авраменко "Українська мова"10 клас (головна сторінка)
Урок № 21
Тема:Естетика тексту.Написання тексту для виступу.
Опрацювати теоретичний матеріал стр.64-65
Виконати завдання № 5
Підручник О.Авраменко "Українська мова"10 клас (головна сторінка)
Перегляньте фрагмент виступу Ліни Костенко,завдання №5 стр.67
14.04.2020
Урок №22
Тема:Ефективність мовлення.Мовленнєва подія.Мовленнєвий вчинок.
Опрацювати теоретичний матеріал стр.68,законспектувати в зошити головні терміни.
Виконати завдання №1,2
Підручник О.Авраменко "Українська мова"10 клас (головна сторінка)
Урок № 23
Тема: Стратегія і тактика мовленнєвої поведінки.
Прочитайте рекламні тексти й виконайте завдання №4,стр.70
Ознайомтеся з темами для діалогів і виконайте завдання №5 стр.71
Підручник О.Авраменко "Українська мова"10 клас (головна сторінка)
21.04.2020
Урок №24
Тема: Контрольна робота.
Риторика
Варіант 1
1. Продовжте речення:
«Риторика — це...».
1....наука про правильну вимову та наголошення слів.
2...емоційне ствердження чи заперечення якогось факту.
3....теорія ораторського мистецтва.
4....відповідь, заперечення, зауваження одного з учасників діалогу іншому.
... 5.наука про словниковий склад мови
2. Продовжте речення:
«Видатні оратори Київської Русі — це...».
1....Демосфен і Цицерон.
2....Іларіон і Кирило Туровський.
3....Феофан Прокопович і Георгій Сковорода.
4....Михайло Ломоносов і Георгій Кониський.
5....Арістотель і Платон
3. Продовжте речення:
«Образність мовлення оратора –це…»
1....уміння говорити ясно, без ускладнень, надуманих образів.
2....здатність розглядати конкретні факти й явища, даючи їм чіткі наукові й політичні оцінки.
3....наявність у виступі живих картин, які дають змогу не лише осмислювати почуте, а ніби сприймати почуттями — бачити, чути тощо.
4....логічна переконливість сказаного.
5....насиченість виступу новими фактами, актуальними проблемами.
4. Продовжте речення:
«Ясність мовлення оратора — це...».
1....насиченість виступу новими фактами, актуальними проблемами.
2....смислова прозорість виступу, що забезпечує його зрозумілість, доступність у засвоєнні.
3....уміння оратора спонукати слухачів до творчої діяльності.
4....мелодійність, плавність, інтонаційна виразність.
5....приховане глузування, засноване на називанні протилежних ознак.
5. До якої форми красномовства належить наведений текст?
Він був сином мужика і став володарем в царстві духа.
Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури.
Він був самоуком і вказав нові світлі і вільні шляхи професорам і книжним ученим.
Десять літ він Томився під вагою російської солдатської муштри. А для во лі Росії зробив більше, ніж десять переможних армій.
Доля переслідувала його в житті, скільки лиш могла, та вона не зуміла перетворити золота його душі у ржу, ані його любові до людей в ненависть і погорду, а віри в Бога у зневіру і песимізм. Доля не шкодувала йому страждань, але й не пожаліла втіх, що били із здорового джерела життя.
Найкращий і найцінніший скарб доля дала йому лише по смерті — невмирущу славу і всерозквітаючу радість, яку в мільйонів людських сердець се наново збуджуватимуть його твори.
Отакий був і є для нас, українців, Тарас Шевченко (І. Франко «Присвята»).
1.Парламентської.
2.Академічної.
3.Соціально-побутової.
4.Судової.
5.Церковно-богословської
6. Ораторська діяльність науковця та викладача, який доповідає про результати дослідження або популяризує досягнення науки − це:
а) юридичне (судове) красномовство;
б) академічне красномовство;
в) політичне красномовство
7. Мистецтво переконувати не реалізується через поняття:
а) логос;
б) пафос;
в) етос;
г) топос;
ґ) інвенція.
8. Доберіть аргументи до тези.
Мова – засіб спілкування.
9. Уведіть подані фразеологізми в речення. Доберіть тему і складіть міні – промову, використавши їх.
Чинити свою волю
Варіант ІІ
1. Продовжте речення:
«Батьківщиною красномовства вважають…»
1....Давній Китай.
2....Давній Єгипет.
3....Античну Грецію.
4....Київську Русь.
5....Італію.
2. Продовжте речення:
«План виступу — це...».
1....повний письмовий виклад змісту виступу.
2....слова та звороти, що означають поняття та явища певної галузі знання.
3....послідовність і взаємозв'язок тематичних частин виступу, зафіксованих у вигляді переліку ключових питань або суджень.
4....узагальнювальні думки, які мають лаконічну, відточену мовну форму.
5....висновкові положення
3. Продовжте речення:
«Основні думки виступу потрібно повторювати...».
1....завжди тими самими словами.
2....щоразу варіюючи їхнє мовне оформлення.
3....пропонуючи слухачам їх записати.
4....пропонуючи слухачам повторити їх хором.
5....тільки один раз.
4. Продовжте речення:
«Найчастіше у публічних виступах на суспільну тему вдаються до...».
1....науково-навчального підстилю наукового стилю.
2...белетристичного підстилю художнього стилю.
3....розмовно-побутового стилю.
4...ораторського підстилю публіцистичного стилю
5 ….офіційно –ділового стилю
5. Продовжте речення:
«Лаконічність мовлення відображає...».
1....емоційність, натхненність, піднесеність мовлення.
2....багатство словникового запасу оратора.
3....нормативність мовлення оратора.
4....здатність говорити стисло, проте максимально зрозуміло.
5....діалогічну форму спілкування поряд з авторським текстом.
6. До якої форми красномовства належить текст?
Українська Національна Рада волею тих, що її задумали, призначена на цю службу нашому народові, є носієм великої ідеї свободи і незалежності у всій її величі й чистоті. Тому в умовах вільного світу ми твердо стояли (і будемо твердо стояти у найтяжчих умовах) на сторожі інтересів свого народу, як речники його самостійницьких прагнень, обстоюючи їх всюди і скрізь і за всяких обставин.
А в ситуації темряви, що нависла над нашою Батьківщиною, над мряковинням терору культивованої зради й витворюваної тяжкої депресії, наше призначення — бути маяком яскравим і непогасимим, маяком віри й рішимості, джерелом душевної наснаги для мільйонів.
Цьому служінню призначена Українська Національна Рада (Промова Голови Української національної ради достойного Івана Багряного при відкритті п'ятої сесії УНРади).
1.Соціально-політичної.
2.Академічної.
3.Соціально-побутової.
4.Судової.
5.Церковно-богословської.
7. До якої форми красномовства належить текст?
...Спинюся тепер на слові в сценарії. Що сценарист повинен робити із словом в ім'я життєвої правди? Чи мусить він залізати в шкуру недорікуватої людини і, зображуючи її, чревовіщати звідтіля такими словами, як «осьдечки», «отамечки» тощо, чи потрібне щось інше? Так, потрібне інше.
Якщо сценарист візьме на себе роль культурного перекладача, тоді він покаже робітника і селянина в кінематографії такими, якими вони є, а не такими, якими робить їх недорікувата мова.
Я проілюструю вам свою думку одним прикладом. Уявіть собі, що ви не знаєте болгарської мови і розмовляєте з болгарином, а перекладач у вас людина некультурна і нерозумна. Тоді у болгарина залишиться таке враження, що він розмовляв з дурнем. Навпаки, якщо перекладач культурний, з дуже багатим лексиконом, багатий думкою, то навіть деякі ваші мовні помилки він згладить і перекладе сказане вами так, що про вас залишиться гарне враження.
Отже, я вважаючою лексикон нашого героя має бути індивідуалізований, але ні в якому разі не натуралістичний (О. Довженко. Лекція 13 грудня 1949 р.)
1.Парламентської.
2.Академічної.
3.Соціально-побутової.
4.Судової.
5.Церковно-богословської
8. Доберіть аргументи до тези.
Діти – це майбутнє України.
9. Уведіть подані фразеологізми в речення. Доберіть тему і складіть міні – промову, використавши їх.
У поті чола
Урок № 25
Тема: Орфоепічна помилка.Милозвучність.Чергування У-В як засіб милозвучності.
Опрацювати таблицю стр.72-73 (виписати основне)
Виконати завдання № 2,3,4 стр.73
Опрацювати розділ "Культура слова" стр.75
Підручник О.Авраменко "Українська мова"10 клас (головна сторінка)
28.04.2020
Урок №26
Тема: Основні правила вимови голосних звуків.
Опрацюйте,запишіть у зошити,основні правила вимови голосних на стр.76.
Виконайте завдання №3,4
Підручник О.Авраменко "Українська мова"10 клас (головна сторінка)
Урок №27
Тема:Основні правила вимови приголосних звуків
.Опрацюйте,запишіть у зошити,основні правила вимови голосних на стр.77.
Виконайте завдання №5,7
Прослухайте фрагмент інтерв' ю й виконайте завдання АіБ
Підручник О.Авраменко "Українська мова"10 клас (головна сторінка)
05.05.2020
Урок №28
Тема:Наголос.Основні правила наголошування слів.
.Опрацюйте,запишіть у зошити,основні правила наголошування слів на стр.81
Виконайте завдання №3,6,7.
Перегляньте експрес-урок "Чи правильно вживати конструкцію за РАХУНОК?" і законспектуйте сприйнятий на слух матеріал.
Урок №29
Тема:Контрольна робота
Орфоепічна норма
1. Згрупуйте слова, у вимові яких приголосні уподібнюються за ознакою глухості/дзвінкості: 1) дзвінкі приголосні уподібнюються ,у вимові до глухих приголосних; 2) глухі приголосні уподібнюються у вимові до дзвінких приголосних.
кігтик, дігтяр, вогкий, злегка. рюкзак, екзамен, боротьба, хоч би, лічба.
Безчесний , милуєшся на смужці , зчистити.
2. Запишіть транскрипцію слів. Підкресліть позначення приголосних, пом’якшена вимова яких відбувається внаслідок уподібнення наступному м’якому звуку.
Стійкий, майбутній , стінасніг , радість, Дніпро.
Власний приклад:
Сторожкість — [сторожк’іс'т'], ластівонька — [лас'т’івон'ка].
3. Запишіть, обираючи потрібну літеру.(Г,Ґ)
удзик,номик, олуб, уля, ава, нотик, ратчастий,ілка, уси, оворити, оризонт, роза, ай, огірок, руша.
Власний приклад:
Ґринджоли – низькі і широкі сани; джиґун – баламут, спокусник, залицяльник; дзиґлик – стільчик; ґречний – чемний, ввічливий; ґеґати – видавати звуки, властиві гусям.
4. Запишіть слова, подані в транскрипції.
[рожчиенитие]
[спотриетие]
[учасниек]
[найізниек]
[с:ипати]
Власний приклад:
Зселяти — [с:еил'ати], безчесний — [беижчесний], безтурботний — [беизтурботних].
5. Поставте наголоси в словах.
Асиметрія,благовіст,бюлетень,вершковий,вимога,виразний,гальма,двуразовий,дещиця,догмат,дрова.жалюзі,залишити,зубожіння,експерт.
6. Наведіть власний приклад трьох слів, у формах яких змінюється місце наголосу.
Правило (норма, звичка) — прави́ло (будівельна лінійка; стерно, шевський прилад), ді́яння (дія, вплив, чинність) — дія́ння (вчинки, діяльність), засíдання (збори) — засіда́ння (чатування, пристерігання), об’є́днання (організація, товариство і т. ін.) — об’єдна́ння (дія), а також з’є́днання і з’єдна́ння (з’єднування; місце, де що-небудь ,з’єднане) — з’є́днання (військовий термін).
Запишіть словосполучення, обираючи потрібну літеру в дужках.
(У,В) цей час, Україна(та,і) Японія, (в, у) поштовій скриньці,(в, у) твоїй кімнаті, участь (у,в) олімпіаді, вистава (в,у) двох частинах, плавали (та,і) пірнали, книжки(у, в) бібліотеці, діти в садочку, заїхали(у, в) провулок.
Наведіть власний приклад двох словосполучень із прийменниками у, в.
12.05.2020
Урок №30
Тема:Орфограма.Орфографічна помилка.Принципи української орфографії.
Опрацювати теоретичний матеріал на стр.85
Виконайте завдання №2,6.
Опрацювати розділ "Культура слова"
Підручник О.Авраменко "Українська мова"10 клас (головна сторінка)
Урок №31
Написати формальне есе на задану тему
.Есе (від франц. essai – спроба, проба, нарис) — прозаїчне висловлювання невеликого об’єму і вільної композиції, що виражає індивідуальні враження і міркування з конкретного приводу або питання і свідомо не претендує на вичерпну відповідь.
Пам’ятайте! Обираючи жанр есе, ви можете дозволити собі бути суб’єктивними, зосередитися на частковому, а не на головному, висловлювати спірні міркування, наводячи мінімум доказів, але, з іншого боку, саме це може бути і небезпечним — уявна легкість — пиши собі, як бажаєш. Але зовсім не факт, що ваш твір вийде оригінальним та цікавим.
Перш ніж обрати жанр есе, подумайте та переконайтесь у тому, що вам є що сказати.

- афористичністю;
- образністю;
- парадоксальністю.
Для есе характерне використання численних засобів художньої виразності:
- символи;
- метафори;
- порівняння;
- алегоричні і притчові образи.
Для передачі особового сприйняття автору есе необхідно:
- використовувати всілякі асоціації;
- проводити паралелі;
- добирати аналогії.
Есе буде цікавим, якщо в ньому будуть присутні:
- непередбачувані(парадоксальні) висновки;
- несподівані повороти;
- цікаві зчеплення.
Мовна будова есе — це динамічне чергування полемічних висловів, питань, проблем, використання розмовної інтонації і лексики.
Прийомів для написання успішного есе існує багато. Наводимо деякі з них.
Ефектний початок
Вступ, дуже важливий елемент твору. Читач визначає для себе, чи варто йому читати ваше есе. Для початку есе існує кілька підходів.
1. Стандартний (найпоширеніший). Необхідно відповісти на шість запитань: хто, що, коли, де, чому і як. Відповіді на ці запитання дадуть змогу читачеві зрозуміти, чого йому очікувати.
2. Несподіваний — це може бути що завгодно, але читач повинен бути здивований або шокований.
3. Дієвий — зображення самого процесу, а причини й наслідки випливуть далі. Цей підхід зручний для коротких есе.
4. Авторитарний — пропонує інформацію в наказовому тоні, щоб створити враження упевненості автора тільки в собі.
5. Інформативний — читач одразу отримує інформацію про те, що буде далі у творі.
6. Цитатний — вдало підібрана цитата одразу привертає увагу читача (не рекомендується використовувати прислів’я і кліше — це банально).
7. Діалоговий — з одного боку, такий початок стимулює читача як учасника діалогу, з іншого, – це може бути просто потік думок з риторичними запитаннями.
1. Стандартний (найпоширеніший). Необхідно відповісти на шість запитань: хто, що, коли, де, чому і як. Відповіді на ці запитання дадуть змогу читачеві зрозуміти, чого йому очікувати.
2. Несподіваний — це може бути що завгодно, але читач повинен бути здивований або шокований.
3. Дієвий — зображення самого процесу, а причини й наслідки випливуть далі. Цей підхід зручний для коротких есе.
4. Авторитарний — пропонує інформацію в наказовому тоні, щоб створити враження упевненості автора тільки в собі.
5. Інформативний — читач одразу отримує інформацію про те, що буде далі у творі.
6. Цитатний — вдало підібрана цитата одразу привертає увагу читача (не рекомендується використовувати прислів’я і кліше — це банально).
7. Діалоговий — з одного боку, такий початок стимулює читача як учасника діалогу, з іншого, – це може бути просто потік думок з риторичними запитаннями.
Хронологія есе
Послідовність подій (але не зациклюйтесь на часі ~ есе може вийти нудним). Просто згадуйте час. Не намагайтесь у дрібницях описувати все, що відбувалося в певний період.
19.05.2020
Урок №32
Тема: Ненаголошені Е,И в корені слова.
Опрацювати таблию на стр.86 (записати в зошити правила і приклади)
Виконати завдання №3,7,запишіть слова,поставивши пропущені літери
.Підручник О.Авраменко "Українська мова"10 клас (головна сторінка)
Урок №33
Тема: Апостроф.Позначення м'якості приголосних.
Прочитайте діалог і виконайте завдання на стр.90,№1
Перепишіть у зошити правило написання апострофа на стр.90.
Виконати завдання №2,3,4.
Підручник О.Авраменко "Українська мова"10 клас (головна сторінка)
19.05.2020
Урок №32
Тема: Ненаголошені Е,И в корені слова.
Опрацювати таблию на стр.86 (записати в зошити правила і приклади)
Виконати завдання №3,7,запишіть слова,поставивши пропущені літери
.Підручник О.Авраменко "Українська мова"10 клас (головна сторінка)
Урок №33
Тема: Апостроф.Позначення м'якості приголосних.
Прочитайте діалог і виконайте завдання на стр.90,№1
Перепишіть у зошити правило написання апострофа на стр.90.
Виконати завдання №2,3,4.
Підручник О.Авраменко "Українська мова"10 клас (головна сторінка)
прочитала
ВідповістиВидалитипрочитала
ВідповістиВидалитиПрочитав
ВідповістиВидалитипрочитал
ВідповістиВидалитиПрочитала
ВідповістиВидалити