14/18 література



12.03.2020
Українська література


Урок № 49

Тема::Життєпис Івана Драча. "Балада про соняшник"-поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості.Символічність образів соняшника,сонця.
Опрацювати стр.197-198,скласти хронологічну таблицю

Виразне й осмислене читання "Балади про соняшник"


Теорія літератури

Балада-невеликий віршований ліро-епічний твір казково-фантастичного,легендарно-історичного чи героїчного змісту з драматично напруженим сюжетом.

Виконати завдання №8 стр.199

Підручник О.Авраменко 11 класс укр.література(Головна сторінка)

16.03.2020

Урок №50


Тема:Життєпис Миколи Вінграновського.Глибокі ліричні переживання ліричного героя у поезії "У синьому небі я висіяв ліс".Символічна кольористика твору.


Скласти опорну схему за теоретичним матеріалом на стр.200.


Виразно і вдумливо  прочитати вірш стр.201. Висловте свої думки й відчуття,які навіяв вірш.


Виконайте завдання №10 стр.202

Підручник О Авраменко "Українська література" 11клас (головна сторінка)


19.03.2020


Урок №51


Тема:Життєпис Григора Тютюнника.Тема "любовного трикутника"в новелі "Три зозулі з поклоном".

Прочитавши матеріал про Г. Тютюнника та новелу "Три зозулі зпоклоном",виконайте завдання №12,стр.203-205.

Визначте,які слова в матеріалі М.Наєнка взято в лапки як цитату з новели,а які-з певною стилістичною настановою?

Підручник О.Авраменко 11 класс укр.література(Головна сторінка)

23.03.2020


Урок №52


Тема:Образ любові як християнської цінності.Зміщення часових площин як художній засіб.Роль художньої деталі.


Теорія літератури: Художня деталь — засіб словесного та малярського мистецтва, який полягає у виділенні особливо значущого елементу художнього образу. Через художню деталь виявляється спосіб художнього мислення письменника, поета. Художня деталь може бути речовою, портретною, пейзажною, інтер'єрною, психологічною, мовною.

Деталь здатна за допомогою невеликого текстового обсягу передати максимальну кількість інформації, за допомогою деталі одним або декількома словами можна отримати найяскравіше уявлення про персонаж (його зовнішність або психологію), інтер'єр, обстановку. На відміну від подробиці, яка діє завжди з іншими подробицями, складаючи повну і правдоподібну картину світу, деталь завжди самостійна. Серед письменників, які майстерно використовували деталь, можна назвати А.Чехова та М.Гоголя.

Прочитати новелу,стр.206
Знайдіть у новелі Гр.Тютюнника "Три зозулі з поклоном" художні деталі.Випишіть їх у зошит.Розкрийте їх значення.
Підручник О.Авраменко 11 класс укр.література(Головна сторінка)


26.03.2020


Урок №53


Тема:Виразне читання та ідейно-художній аналіз поезій "шістдесятників"




Як зробити ідейно-художній аналіз вірша.


Провести аналіз ліричного твору не дуже просто, оскільки багато що
залежить від особистого суб’єктивного сприйняття поезії. Тим не менш,
існують певні схеми аналізу, які допомагають більш чітко структурувати
аналіз. Єдиної схеми або плану аналізу віршованого тексту немає, але в будь-
якому випадку він повинен показувати, наскільки добре і глибоко читач
зрозумів вірш.
Починаючи працю над твором, вкажіть автора, назву вірша, дату його
написання. Якщо потрібно, вкажіть декілька подій з життя поета, які
вплинули на створення аналізованого вірша.
Вкажіть тему вірша. Запитайте себе: «Про що говорить поет у цьому
творі?» Віршовані твори можуть бути про любов, патріотизм, громадянську
позицію. Деякі описують пейзажі і красу природи; інші є роздумами на
філософські теми.
Крім теми, іноді потрібно визначити також ідею або головну думку твору
(чи мотиви). Подумайте, що саме доносить до читача поет, яке «послання»
криється в його словах. Основна думка відображає ставлення поета до
написаного, вона є ключовим фактором для істинного розуміння
літературного твору. Якщо автор твору торкнувся відразу кілька проблем,
перерахуйте їх і виділіть одну в якості головної проблеми.
Проаналізуйте сюжет. Напишіть, що відбувається у творі, виділіть основні
події та конфлікти. Пропустіть цей пункт аналізу, якщо вірш є безсюжетним.
Напишіть, до яких художніх засобів і стилістичних прийомів вдавався автор
в даному творі. Наведіть конкретні приклади з вірша. Вкажіть, з якою метою
автор використовував той чи інший прийом (стилістичні фігури, тропи
тощо), тобто який ефект був досягнутий. Наприклад, риторичні запитання і
звертання підвищують увагу читача, а використання іронії говорить про
глузливе ставлення автора і т.п.
Проведіть аналіз особливостей композиції вірша.
Схарактеризуйте римо-ритмічні особливості (розмір, рима і ритм). Яке
значення має використання того чи іншого розміра (рими) для досягнення
автором поставлених цілей?

За зразком зробити художній аналіз поезій В Симоненка "Задивляюсь у твої зіниці...",та І Драча "Балада про соняшник",у підручнику стр.190,198




Підручник О.Авраменко 11 класс укр.література(Головна сторінка)



30.03.2020

Урок №54

Тема:Контрольна робота


Контрольна робота з української літератури з теми «Поети-шістдесятники
( Д. Павличко, В. Симоненко, М. Вінграновський, І. Драч ).

1. Назвіть режисерів – шістдесятників:
а) Кіра Муратова, Лесь Танюк; б) Іван Миколайчук, Богдан Ступка; в) Василь Симоненко, Дмитро Павличко; г) Алла Горська, Опанас Заливаха.


2. Яку традицію відродили «шістдесятники» ?
а) щедрування; б) вертеп; в) колядування ; г) весілля.


  1. 3.Установіть відповідність
Автор Назва твору
1. Л. Костенко А «Чорнобильська мадонна»
2. М. Вінграновський Б «Сеньйорито акаціє, добрий вечір»
3. І. Драч В «Я стужився, мила, за тобою»
4. Д. Павличко Г «Хай буде легко. Дотиком пера»

  1. 4.Установіть відповідність
Поезії В. Симоненка Цитати з твору
1. «Гранітні обеліски» А «Не шукаю до тебе ні стежки, ні броду»
2. «Є тисячі доріг» Б «На цвинтарі ілюзій уже немає місця для
могил»
3. «Я…» В «Судилося почать малий зажинок»
4. «Лебеді материнства» Г «Вибрати не можна тільки Батьківщину»


5. Установіть відповідність між назвою художнього засобу та його прикладом із поезії
Художній засіб Приклад
1. риторичний оклик А «Напевне, дуже добре пам’ятали, що здох
тиран, але стоїть тюрма!» (Д. Павличко );
2. епітет Б «Красиве засмагле сонце»
( І. Драч);
3. персоніфікація В «…де на колінах яблуні спить вітер..»
(М. Вінграновський ) ;
4. риторичне звертання Г «Прости мені, мій змучений народе»
(М. Рильський).


6. Мотиви й жанри лірики М. Вінграновського.

7. Напишіть твір – мініатюру на  тему:
 «Д. Павличко – це мислитель,достойний продовжувач І. Франка, каменяр нової доби» ( О. Гончар ).

02.04.2020


Урок №55


Тема:Митець і суспільство.Творчий шлях Ліни Костенко.Особливості індивідуального стилю поетеси.


Законспектуйте життєпис Ліни Костенко,стр.209-210


Виконайте завдання до розділу "Спостереження" стр.209


Підручник О.Авраменко 11 класс укр.література(Головна сторінка)



06.04.2020

Урок № 56


Тема:"Страшні слова коли вони мовчать...","Хай буде легко. Дотиком пера..."Ліни Костенко-ліричні роздуми про значення слова в житті людини,суть мистецтва.


Опрацювати теоретичний матеріал стр.211-212,виписати основні тези.


Вивчити вірш "Страшні слова..." напам'ять

Чим поезія "Хай буде легко..." близька до романсу? (письмово).


Підручник О.Авраменко 11 класс укр.література(Головна сторінка)


09.04.2020


Урок № 57


Тема: "Недумано,негадано..."-інтимна лірика Ліни Костенко як спонука до роздумів про суть кохання.


Переписати в зошити теоретичний матеріал стр.213


Прослухайте пісню "Недумано,негадано..." у виконанні О.Богомолець і запишіть,чи таким,як у музичній версії,ви відчули темп і настрій поезії  Ліни Костенко,коли її читали.


https://www.youtube.com/watch?v=k1PHZ3e1P30





13.04.2020

Урок № 58

Тема:Мотив єднання людини зі світом рукотворної краси й природою в поезії "По сей день Посейдон посідає свій трон..." Зв'язок вірша з античною міфологією.

Опрацюйте теоретичний матеріал стр.214-215


Установити відповідність у таблиці на стр.215



https://www.youtube.com/watch?v=YtqojiRCnJw


16.04.2020


Урок №59

Тема:Історико-фольклорна основа роману у віршах Л.Костенко "Маруся Чурай".Духовне життя нації крізь призму нещасливого кохання.

Теорія літератури

Ром́ан у вірша́х — різновид змішаного жанру, що поєднує в собі багатоплановість, епічні принципи розповіді з суб'єктивністю, притаманною ліричним творам.
Роман у віршах став популярним у 19-20 ст. Межують з ним драматична поемавіршована повість.
Роман у віршах — різновид ліро-епічного (змішаного) жанру, у якому поєднані особливості і ліричного, і епічного зображень, що веде до багатоплановості художнього світу. Межує з драматичною поемою, віршованою повістю. Поширення набув у XIX—XX ст. Зразки роману у віршах: «Дон Жуан» Дж. Байрона, «Євгеній Онєгін» О. Пушкіна, «Марина» М. Рильського, «Маруся Чурай» Л. Костенко.
В Україні помітне пожвавлення цього жанру спостерігається у 60-70-ті 20 ст. (хоча представлений він і у 30-50-ті: «Марина» М. Рильського, «Червоногвардієць» В. Сосюри) «Поліська трилогія» О. Підсухи, «Молодість брата» Леоніда Первомайського, «Маруся Чурай» Ліни Костенко.

Опрацюйте огляд роману у віршах Л.Костенко,і виконайте завдання №5 стр.221

Підручник О.Авраменко 11 класс укр.література(Головна сторінка)

23.04.2020


Урок № 60


Тема:Митець і суспільство,індивідуальна свобода людини-центральні проблеми роману у віршах Ліни Костенко "Маруся Чурай".


 Випишіть цитати,що характеризують Марусю Чурай,Галю Вишняківну,Бобренчиху,Грицька Бобренка,Івана Іскру.


Роман у віршах у підручнику стр.222-233

Прочитати роман.


Підручник О.Авраменко 11 класс укр.література(Головна сторінка)

27.04.2020


 Урок № 61


Тема: Стоїчна українська проза.

Опрацювати теоретичний матеріал

Стоїци́зм — вчення однієї з найвпливовіших філософських шкіл античності, заснованої близько 300 р. до н. е. Своє ім'я школа отримала від назви портика Стоа Пойкіле (грец. στοά ποικίλη, букв. «розписний портик», «розписна стоа»), де засновник стоїцизму, Зенон із Кітіона, вперше виступив як самостійний учитель. Стоїки вважали логіку, фізику і етику частинами філософії. Відоме їх порівняння філософії з фруктовим садом, де логіка — садова огорожа, фізика — фруктове (фруктові) дерево(а), а етика — плоди дерева, тобто результат, що базується на певних (зумовлено-визначених) принципах і обмежений певними рамками.
Стоїцизм був впливовим філософським напрямком від епохи раннього еллінізму аж до кінця античного світу. Свій вплив ця школа залишала і на подальші філософські епохи.
У межах стоїцизму встановлюється розрізнення трьох основних галузей філософського знання: вчення про природу (фізика), вчення про пізнання та мислення (логіка) і вчення про належне життя (етика). Світ розглядався в стоїцизмі як організоване ціле, пройняте животворним логосом, який виступає іманентною породжуючою силою і законом, що скеровує світовий розвиток. Останній мислиться як циклічний процес із періодичними спалахами світового вогню, виявленнями творчого Бога-Логоса. Душа людини розглядалася як частина світової душі; після смерті вона відділяється від тіла і втрачає особистісні ознаки. Через прилученість усіх людей до Логоса вони є громадянами єдиної світової держави — «космополісу». Але вони мають брати участь і в громадському житті реальних держав — якщо тільки це не змушує їх до аморальних вчинків. За неможливості жити і діяти розумно і морально вважається виправданним самогубство. Головною метою людини проголошується доброчесне життя у згоді з природою, Логосом. Ідеал стоїцизму — мудрець, що досяг душевної незворушності (атараксії) і завжди діє у згоді із природним законом, відповідно до накреслень долі. Надалі поняттям «стоїцизм» стали позначати моральну позицію, котра передбачає витриманість, стійкість, суворе дотримання моральних вимог, незалежно від сподівань на винагороду (щастя), гідну поведінку за будь-яких обставин.

Періодизація стоїцизму

  • Стародавня Стоя: III—II століття до н. е. Засновником школи вважають Зенона з Кітіона (бл. 336—264 рр. до н. е.). Найвідомішими його учнями були Клеанф (пом. бл. 232 р. до н. е.), Хрісіпп (бл. 281—208 рр. до н. е.) та Персей (бл. 307—243 рр. до н. е.).
  • Середня Стоя: II—I століття до н. е. Основні представники цього періоду — Панетій (бл. 180—110 рр. до н. е.) і Посідоній (бл. 135—51 рр. до н. е.). Завдяки їм стоїчні ідеї було перенесено до Риму, первинний етичний ригоризм суттєво пом'якшено.
  • Пізня СтояIII століття н. е. Основні представники періоду — Сенека (4 р. н. е. — 65 р. н. е.), Музоній РуфЕпіктет (50 — 138), Марк Аврелій (121—180). Це період римського розвитку філософії стоїцизму. Головними питаннями, які розглядали філософи Пізньої Стої, є проблеми етики, зокрема питання незалежності від умов життя. На цей час до стоїцизму починають ставитися як до свого роду популярної філософії.


Стоїки дотримувалися поглядів епікурейців. Вони уявляли Космос як першооснову усього живого на світі. Вони вважали, що якщо їхня увага не буде спрямована на богів, то вони самі зможуть наблизитися до них і в певному значенні самі ними стати.
Виконати завдання № 1 стр.234

Підручник О.Авраменко 11 класс укр.література(Головна сторінка)





30.04.2020

Урок №62


Тема:Огляд життя і творчості Василя Стуса.Поет як символ незламного духу.Вірш "Крізь сотні сумнівів я йду до тебе..."-зразок"стоїчної"поезії у світовій ліриці.


Прочитайте і запишіть життєпис Василя Стуса на стр.234-235.


Теорія літератури.



Екзистенціалі́зм або філософія існування (фр. existentialisme від лат. exsistentia — існування) — напрям у філософії XX століття, що позиціонує і досліджує людину як унікальну духовну істоту, що здатна до вибору власної долі. Основним проявом екзистенції є свобода, яка визначається як відповідальність за результат свого вибору.
Течія в філософії, що сформувалася в Європі у XIX —XX ст. Першими до екзистенціалізму у своїх працях звернулись данський філософ Серен К'єркегор та німецький філософ Фрідріх Ніцше. У XX ст. екзистенціалізм розвивався в працях німецьких (Мартін ГайдеґґерКарл Ясперс) та французьких (Габріель-Оноре МарсельАльбер КамюЖан-Поль Сартр) філософів та письменників.
Основним положенням екзистенціалізму є постулат: екзистенція (існування) передує есенції (сутності). У художніх творах екзистенціалісти прагнуть збагнути справжні причини трагічної невлаштованості людського життя.

Опрацювати поезії Василя Стуса,складіть літературний паспорт до вірша "Крізь сотні сумнівів я йду до тебе..." Вивчіть цей вірш напам' ять.


04.05.2020

Урок №63


Тема:Стан активної позиції ліричного героя В.Стуса в поезії "Господи,гніву пречистого..."


Виконайте завдання на стр.237,№4


Напишіть відгук на документальний фільм В.Кіпіані "Справа Василя Стуса".


https://www.youtube.com/watch?v=7Lk231a1i1c



07.05.2020


Урок №64


Тема:Директорська контрольна робота.



Підсумкова контрольна робота
ІІ варіант
  1. В уривку “У місто вливається свіжа кров села, що змінить його вигляд і істоту. І він – один із цієї зміни, що їй від долі призначено перемогти”йдеться про
А Василя Кравчину
Б Мокія Мазайла
В Степана Радченка
Г Сашка Діденка
Д Григорія Многогрішного
  1. “А як хочеться знайти собі такого друга, теплого, щирого, щоб до нього можна було промовитися словом із Грінченкового словника та й з власного серця…”, – мріє
А Григорій Многогрішний
Б Василь Кравчина
В Андрій Половець
Г Карпо Ярковий
Д Мокій Мазайло
  1. “Йдучи начебто від християнства до поганства, поет утілював у повноцінних художніх образах природність буття людини і її мислення, ту оживленість світу, яку він знаходив у лемківському фольклорі”– сказано про
А Богдана-Ігоря Антонича
Б Миколу Вороного
В Василя Симоненка
Г Євгена Маланюка
Д Василя Стуса
  1. Образ сталінських “ешелонів смерті”є наскрізним у творі
А “Україна в огні”
Б “Подвійне коло”
В “Місто”
Г “Земля”
Д “Тигролови”
  1. «Пошматований шаблями український рід, який знищує сам себе під прапорами класових протистоянь»зображено у творі
А «Маруся Чурай»
Б «Україна в огні»
В «Я (Романтика)»
Г «Подвійне коло»
Д «Момент»
  1. «Філологічним водевілем»назвав автор свій твір
А «Стилет чи стилос?»
Б «Балада про соняшник»
В «Зачарована Десна»
Г «Мина Мазайло»
Д «Я (Романтика)»
  1. «Як син, тобі доземно уклонюсь, і чесно гляну в чесні твої вічі», — звертається до свого народу
А Василь Симоненко
Б Євген Маланюк
В Андрій Малишко
Г Володимир Сосюра
Д Василь Стус
  1. Клянусь тобі, веселий світе,
    Клянусь тобі, моє дитя,
    Що буду жити, поки жити
    Мені дозволить дух життя»
    , –
    заявляє ліричний герой вірша
А «Молюсь і вірю…»
Б «О панно Інно»
В «Страшні слова, коли вони мовчать»
Г «О земле втрачена, явися!..»
Д «Стилет чи стилос?»
  1. З’ясуйте, кому з письменників присвячено цитовані поетичні рядки.
Письменник
Тарас Шевченко
Іван Франко
Євген Маланюк
Василь Стефаник

Цитата з твору
А  «Я ж вам гармати слів повиставляв! / Я ж ніс за вас камінного хреста, / Аж захлиналась у сльозах земля! / Так чом же вам заціпило вуста?..»
Б  «… «Стилет чи стилос?» …Сумнів знову: / Чи віск м’який, чи синя сталь? / А за шатром напоготові / Стоїть нездоланна печаль…»
В  «Сорок літ, як Мойсей по пустині, / Він провадив народ за собою, / В небо рвалися думи орлині, / А життя вниз тягло, бо в долині / бій завзятий кипів з темнотою…»
Г «Пройдуть віки, настане вічне літо. / І так, як ми, як з нами це було, / над книжкою твоєї «Енеїди» / нащадок схилить радісне чоло…»
Д  «Холодний Яр. Суботів. Чигирин… / І дуб Залізняка, й круті байраки… / І в думах воскресають із сивин / Поборники свободи – гайдамаки…»



  1. ..Шумлять щасливі води,
    І грає вітер навкруги,
    І голуби ясної вроди
    Черкають неба береги…

    так змальовано образ веселого світу в поезії
А «Любіть Україну»
Б «О земле втрачена, явися!..»
В «Українське альфреско»
Г «Блакитна Панна»
Д «Молюсь і вірю…»
  1. Рядки
    Усі віки ми чуєм брязкіт зброї,
    були боги в нас і були герої,
    який нас ворог тільки не терзав!
    Але говорять: «Як руїни Трої».
    Про Київ так ніхто ще не сказав…
    написано
А Павлом Тичиною
Б Іваном Драчем
В Ліною Костенко
Г Володимиром Сосюрою
Д Андрієм Малишком
  1. Екзотичну природу Уссурійського краю змалював
А Іван Багряний
Б Остап Вишня
В Валер’ян Підмогильний
Г Євген Маланюк
Д Олесь Гончар
  1. Асоціацію українських письменників (АУП) створено в добу
А модернізму
Б постмодернізму
В реалізму
Г сентименталізму
Д бароко
  1. «У Томську мене перехопила залізнична агентура НКВС. Арешт, суд, вирок: за втечу із заслання — три роки вже ув’язнення в таборі. Так я потрапив у «Бамлаг» (Байкало-амурський лагер)», – згадував
А Павло Тичина
Б Іван Багряний
В Володимир Сосюра
Г Богдан-Ігор Антонич
Д Максим Рильський
  1. Синтез мистецтва й антимистецтва, елітарної й масової культури, іронічно-сміхового й серйозного ставлення до дійсності – це характерна риса
А експресіонізму
Б постмодернізму
В неоромантизму
Г бароко
Д імпресіонізму
  1. Установіть відповідність між назвами двох творів одного автора.
1«Маруся Чурай»
2«Сон» («У всякого своя доля»)
3«О земле втрачена, явися!..
4«Всякому місту – звичай і права»

А «Катерина»
Б «Бджола та Шершень»
В  «Як добре те, що смерті не боюсь я»
Г «Балада про соняшник»
Д «Українське альфреско»



  1. «Лемки у крисанях», які «принесли місяць круглий», є героями твору
А Миколи Вороного
Б Максима Рильського
В Богдана-Ігоря Антонича
Г Олександра Олеся
Д Павла Тичини
  1. Установіть відповідність між автором та цитатою з його твору.
Автор твору
Павло Тичина
Андрій Малишко
Василь Симоненко
Максим Рильський

Цитата з твору
А «Молюсь і вірю. Вітер грає / І п’яно віє навкруги…»
Б «Мріють крилами з туману лебеді рожеві, / Сиплють ночі у лимани зорі сургучеві…»
В «О слово! будь мечем моїм! / Ні, сонцем стань! Вгорі спинися…»
Г «Думами, думами — / Наче море кораблями, переповнилась блакить…»
Д «Рідна мати моя, ти ночей не доспала / І водила мене у поля край села…»



  1. На початку 1990-х років виникло літературне угруповання
А «Молодняк»
Б «Нова дегенерація»
В «Ланка»
Г «Молода Муза»
Д «МАРС»
  1. Появу в кінці ХХ століття «нової літератури, іронічної, видовищної, котра пародіювала ідеологічні кліше, відроджувала форми барокової гри, озвучувала новий маскарад персонажів і ролей» пов’язують із
А постмодернізмом
Б романтизмом
В імпресіонізмом
Г неоромантизмом
Д експресіонізмом
  1. «А взагалі батьки були нічого собі люди. Підходящі. За двадцять чотири роки спільного їхнього життя… послав їм Господь усього тільки сімнадцятеро дітей, бо вміли вони молитись Милосердному», — писав про своїх батьків
А Микола Фітільов
Б Панас Рудченко
В Іван Лозов’ягін
Г Олександр Кандиба
Д Павло Губенко
  1. Стилістичний засіб, який Остап Вишня використав у назві гуморески «Моя автобіографія»
А  оксиморон
Б  тавтологія
В паралелізм
Г  антитеза
Д  алюзія
  1. Прочитайте уривок з кіноповісті Олександра Довженка «Зачарована Десна», визначте, якою є функція цього уривка в тексті.
«Я син свого часу і весь належу сучасникам своїм. Коли ж обертаюсь я часом до криниці, з якої пив колись воду, і до моєї білої привітної хатини і посилаю їм у далеке минуле своє благословення, я роблю ту лише «помилку»,яку роблять і робитимуть,скільки й світ стоятиме, душі народні живі всіх епох і народів, згадуючи про незабутні чари дитинства.”
А пейзаж
 Б експозиція
В розв’язка
Г епілог
Д ліричний відступ
  1. У творчості Володимира Сосюри виразно простежуються риси
А неоромантизму
Б неокласицизму
В символізму
        Г імпресіонізму
Д експресіонізму
  1. У степу під Компаніївкою розгортаються події твору
А  «Марія» Уласа Самчука
Б  «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
В  «Вершники» Юрія Яновського
Г  «Три зозулі з поклоном» Григорія Тютюнника
Д  «Україна в огні» Олександра Довженка
26  .    Пісня “Ой, піду я до роду гуляти” є композиційним обрамленням твору
А “Кайдашева сім’я”
Б “Україна в огні”
В “Марія”
Г “Камінний хрест»
Д “Три зозулі з поклоном”
  1. « Моя мама — наївність, тиха жура і добрість безмежна (Це я добре пам’ятаю). І мій неможливий біль, і моя незносна мука тепліють у лампаді фанатизму перед цим прекрасним печальним образом», — писав
А Микола Хвильовий
Б Юрій Яновський
В Григір Тютюнник
Г Олександр Довженко
Д Іван Багряний
28.   До письменників «Розстріляного відродження» належить
А Іван Багряний
Б Євген Маланюк
В Юрій Яновський
Г Григір Тютюнник
Д Микола Куліш
29.     «Стилет чи стилос? — не збагнув. Двояко / Вагаються трагічні терези»
, — пише в своєму творі
А  Василь Стус
Б  Іван Драч
В  Андрій Малишко
Г  Євген Маланюк
Д  Богдан-Ігор Антонич
  1.  Наприкінці ХХ століття діяло літературне угруповання
А «Молода Муза»
Б «Пропала грамота»
В «Молодняк»
Г «МАРС»
Д «Ланка»
  1. У рядках
    О панно Інно, панно Інно!
    Я – сам. Вікно. Сніги…
    Сестру я Вашу так любив –
    Дитинно, злотоцінно…

    провідним художнім засобом є
А інверсія
Б асонанс
В антитеза
Г анафора
Д епіфора
  1. 32. Події Громадянської війни 1917-1921 років зображено у творі
А “Intermezzo”
Б “За мить щастя”
В “Тигролови”
Г “Подвійне коло”
Д “Україна в огні”
  1. Установіть відповідність між назвою твору та цитатою з нього.
«Різдво»
«Українське альфреско»
«Лебеді материнства»
«Балада про соняшник»

А «Він бігав наввипередки з вітром…»
Б «Остання в світі казка сидить під образами…»
В «Темряву тривожили криками півні…»
Г «У долоні у Марії місяць – золотий горіх…»
Д «І рушник вишиваний на щастя дала…»

  1.  Під враженням пісні «Летіла зозуля через мою хату…»  написано твір
А  Ліни Костенко
Б  Андрія Малишка
В  Олександра Довженка
Г Григора Тютюнника                            Д  Олеся Гончара
  1. 35.   Установіть відповідність між автором та уривком із його вірша.
Павло Тичина
Андрій Малишко
Василь Симоненко
Іван Драч

А  Можна вибрать друга і по духу брата,
Та не можна рідну матір вибирати.
Б  Красиве засмагле сонце
В золотих переливах кучерів,
У червоній сорочці навипуск,
Що їхало на велосипеді,
Обминаючи хмари на небі…
В  Мене водило в безвісті життя
Та я вертався на свої пороги,
Переплелись, як мамине шиття
Мої сумні і радісні дороги.
Г  Ви знаєте, як сплять старі гаї?
Вони все бачать крізь тумани.
“Ось місяць, зорі, солов’ї”
“Я твій” – десь чують дідугани,
А солов’ї!..
Та ви вже знаєте, як сплять гаї!
Д  Я візьму той рушник, простелю, наче долю,
В тихім шелесті трав, в щебетанні дібров.
І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю:
І дитинство, й розлука, і вірна любов.
 

Немає коментарів:

Дописати коментар