12.03.2020
Українська література
Урок № 49
Тема::Життєпис Івана Драча. "Балада про соняшник"-поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості.Символічність образів соняшника,сонця.
Опрацювати стр.197-198,скласти хронологічну таблицю
Виразне й осмислене читання "Балади про соняшник"
Теорія літератури
Балада-невеликий віршований ліро-епічний твір казково-фантастичного,легендарно-історичного чи героїчного змісту з драматично напруженим сюжетом.
Виконати завдання №8 стр.199
Підручник О.Авраменко 11 класс укр.література(Головна сторінка)
16.03.2020
Опрацювати стр.197-198,скласти хронологічну таблицю
Виразне й осмислене читання "Балади про соняшник"
Теорія літератури
Балада-невеликий віршований ліро-епічний твір казково-фантастичного,легендарно-історичного чи героїчного змісту з драматично напруженим сюжетом.
Виконати завдання №8 стр.199
Підручник О.Авраменко 11 класс укр.література(Головна сторінка)
16.03.2020
Урок №50
Тема:Життєпис Миколи Вінграновського.Глибокі ліричні переживання ліричного героя у поезії "У синьому небі я висіяв ліс".Символічна кольористика твору.
Скласти опорну схему за теоретичним матеріалом на стр.200.
Виразно і вдумливо прочитати вірш стр.201. Висловте свої думки й відчуття,які навіяв вірш.
Виконайте завдання №10 стр.202
Підручник О Авраменко "Українська література" 11клас (головна сторінка)
19.03.2020
Урок №51
Тема:Життєпис Григора Тютюнника.Тема "любовного трикутника"в новелі "Три зозулі з поклоном".
Прочитавши матеріал про Г. Тютюнника та новелу "Три зозулі зпоклоном",виконайте завдання №12,стр.203-205.
Визначте,які слова в матеріалі М.Наєнка взято в лапки як цитату з новели,а які-з певною стилістичною настановою?
Підручник О.Авраменко 11 класс укр.література(Головна сторінка)
23.03.2020
Урок №52
Тема:Образ любові як християнської цінності.Зміщення часових площин як художній засіб.Роль художньої деталі.
Теорія літератури: Художня деталь — засіб словесного та малярського мистецтва, який полягає у виділенні особливо значущого елементу художнього образу. Через художню деталь виявляється спосіб художнього мислення письменника, поета. Художня деталь може бути речовою, портретною, пейзажною, інтер'єрною, психологічною, мовною.
Деталь здатна за допомогою невеликого текстового обсягу передати максимальну кількість інформації, за допомогою деталі одним або декількома словами можна отримати найяскравіше уявлення про персонаж (його зовнішність або психологію), інтер'єр, обстановку. На відміну від подробиці, яка діє завжди з іншими подробицями, складаючи повну і правдоподібну картину світу, деталь завжди самостійна. Серед письменників, які майстерно використовували деталь, можна назвати А.Чехова та М.Гоголя.
Прочитати новелу,стр.206
Знайдіть у новелі Гр.Тютюнника "Три зозулі з поклоном" художні деталі.Випишіть їх у зошит.Розкрийте їх значення.
Підручник О.Авраменко 11 класс укр.література(Головна сторінка)26.03.2020
Урок №53
Тема:Виразне читання та ідейно-художній аналіз поезій "шістдесятників"
Як зробити ідейно-художній аналіз вірша.
|
Провести аналіз ліричного твору не дуже просто, оскільки багато що
залежить від особистого суб’єктивного сприйняття поезії. Тим не менш,
існують певні схеми аналізу, які допомагають більш чітко структурувати
аналіз. Єдиної схеми або плану аналізу віршованого тексту немає, але в будь-
якому випадку він повинен показувати, наскільки добре і глибоко читач
зрозумів вірш.
Починаючи працю над твором, вкажіть автора, назву вірша, дату його
написання. Якщо потрібно, вкажіть декілька подій з життя поета, які
вплинули на створення аналізованого вірша.
Вкажіть тему вірша. Запитайте себе: «Про що говорить поет у цьому
творі?» Віршовані твори можуть бути про любов, патріотизм, громадянську
позицію. Деякі описують пейзажі і красу природи; інші є роздумами на
філософські теми.
Крім теми, іноді потрібно визначити також ідею або головну думку твору
(чи мотиви). Подумайте, що саме доносить до читача поет, яке «послання»
криється в його словах. Основна думка відображає ставлення поета до
написаного, вона є ключовим фактором для істинного розуміння
літературного твору. Якщо автор твору торкнувся відразу кілька проблем,
перерахуйте їх і виділіть одну в якості головної проблеми.
Проаналізуйте сюжет. Напишіть, що відбувається у творі, виділіть основні
події та конфлікти. Пропустіть цей пункт аналізу, якщо вірш є безсюжетним.
Напишіть, до яких художніх засобів і стилістичних прийомів вдавався автор
в даному творі. Наведіть конкретні приклади з вірша. Вкажіть, з якою метою
автор використовував той чи інший прийом (стилістичні фігури, тропи
тощо), тобто який ефект був досягнутий. Наприклад, риторичні запитання і
звертання підвищують увагу читача, а використання іронії говорить про
глузливе ставлення автора і т.п.
Проведіть аналіз особливостей композиції вірша.
Схарактеризуйте римо-ритмічні особливості (розмір, рима і ритм). Яке
значення має використання того чи іншого розміра (рими) для досягнення
автором поставлених цілей?
За зразком зробити художній аналіз поезій В Симоненка "Задивляюсь у твої зіниці...",та І Драча "Балада про соняшник",у підручнику стр.190,198
Підручник О.Авраменко 11 класс укр.література(Головна сторінка)
30.03.2020 Урок №54 Тема:Контрольна робота
02.04.2020 Урок №55 Тема:Митець і суспільство.Творчий шлях Ліни Костенко.Особливості індивідуального стилю поетеси. Законспектуйте життєпис Ліни Костенко,стр.209-210 Виконайте завдання до розділу "Спостереження" стр.209 Підручник О.Авраменко 11 класс укр.література(Головна сторінка)
06.04.2020
Урок № 56 Тема:"Страшні слова коли вони мовчать...","Хай буде легко. Дотиком пера..."Ліни Костенко-ліричні роздуми про значення слова в житті людини,суть мистецтва. Опрацювати теоретичний матеріал стр.211-212,виписати основні тези. Вивчити вірш "Страшні слова..." напам'ять |
Письменник
1 Тарас Шевченко
2 Іван Франко
3 Євген Маланюк
4 Василь Стефаник
| Цитата з твору
А «Я ж вам гармати слів повиставляв! / Я ж ніс за вас камінного хреста, / Аж захлиналась у сльозах земля! / Так чом же вам заціпило вуста?..»
Б «… «Стилет чи стилос?» …Сумнів знову: / Чи віск м’який, чи синя сталь? / А за шатром напоготові / Стоїть нездоланна печаль…»
В «Сорок літ, як Мойсей по пустині, / Він провадив народ за собою, / В небо рвалися думи орлині, / А життя вниз тягло, бо в долині / бій завзятий кипів з темнотою…»
Г «Пройдуть віки, настане вічне літо. / І так, як ми, як з нами це було, / над книжкою твоєї «Енеїди» / нащадок схилить радісне чоло…»
Д «Холодний Яр. Суботів. Чигирин… / І дуб Залізняка, й круті байраки… / І в думах воскресають із сивин / Поборники свободи – гайдамаки…»
|
- ..Шумлять щасливі води,
І грає вітер навкруги,
І голуби ясної вроди
Черкають неба береги…–
так змальовано образ веселого світу в поезії
А «Любіть Україну»
Б «О земле втрачена, явися!..»
В «Українське альфреско»
Г «Блакитна Панна»
Д «Молюсь і вірю…»
- Рядки
Усі віки ми чуєм брязкіт зброї,
були боги в нас і були герої,
який нас ворог тільки не терзав!
Але говорять: «Як руїни Трої».
Про Київ так ніхто ще не сказав…написано
А Павлом Тичиною
Б Іваном Драчем
В Ліною Костенко
Г Володимиром Сосюрою
Д Андрієм Малишком
- Екзотичну природу Уссурійського краю змалював
А Іван Багряний
Б Остап Вишня
В Валер’ян Підмогильний
Г Євген Маланюк
Д Олесь Гончар
- Асоціацію українських письменників (АУП) створено в добу
А модернізму
Б постмодернізму
В реалізму
Г сентименталізму
Д бароко
- «У Томську мене перехопила залізнична агентура НКВС. Арешт, суд, вирок: за втечу із заслання — три роки вже ув’язнення в таборі. Так я потрапив у «Бамлаг» (Байкало-амурський лагер)», – згадував
А Павло Тичина
Б Іван Багряний
В Володимир Сосюра
Г Богдан-Ігор Антонич
Д Максим Рильський
- Синтез мистецтва й антимистецтва, елітарної й масової культури, іронічно-сміхового й серйозного ставлення до дійсності – це характерна риса
А експресіонізму
Б постмодернізму
В неоромантизму
Г бароко
Д імпресіонізму
- Установіть відповідність між назвами двох творів одного автора.
1«Маруся Чурай»
2«Сон» («У всякого своя доля»)
3«О земле втрачена, явися!..
4«Всякому місту – звичай і права»
| А «Катерина»
Б «Бджола та Шершень»
В «Як добре те, що смерті не боюсь я»
Г «Балада про соняшник»
Д «Українське альфреско»
|
- «Лемки у крисанях», які «принесли місяць круглий», є героями твору
А Миколи Вороного
Б Максима Рильського
В Богдана-Ігоря Антонича
Г Олександра Олеся
Д Павла Тичини
- Установіть відповідність між автором та цитатою з його твору.
Автор твору
1 Павло Тичина
2 Андрій Малишко
3 Василь Симоненко
4 Максим Рильський
| Цитата з твору
А «Молюсь і вірю. Вітер грає / І п’яно віє навкруги…»
Б «Мріють крилами з туману лебеді рожеві, / Сиплють ночі у лимани зорі сургучеві…»
В «О слово! будь мечем моїм! / Ні, сонцем стань! Вгорі спинися…»
Г «Думами, думами — / Наче море кораблями, переповнилась блакить…»
Д «Рідна мати моя, ти ночей не доспала / І водила мене у поля край села…»
|
- На початку 1990-х років виникло літературне угруповання
А «Молодняк»
Б «Нова дегенерація»
В «Ланка»
Г «Молода Муза»
Д «МАРС»
- Появу в кінці ХХ століття «нової літератури, іронічної, видовищної, котра пародіювала ідеологічні кліше, відроджувала форми барокової гри, озвучувала новий маскарад персонажів і ролей» пов’язують із
А постмодернізмом
Б романтизмом
В імпресіонізмом
Г неоромантизмом
Д експресіонізмом
- «А взагалі батьки були нічого собі люди. Підходящі. За двадцять чотири роки спільного їхнього життя… послав їм Господь усього тільки сімнадцятеро дітей, бо вміли вони молитись Милосердному», — писав про своїх батьків
А Микола Фітільов
Б Панас Рудченко
В Іван Лозов’ягін
Г Олександр Кандиба
Д Павло Губенко
- Стилістичний засіб, який Остап Вишня використав у назві гуморески «Моя автобіографія»
А оксиморон
Б тавтологія
В паралелізм
Г антитеза
Д алюзія
- Прочитайте уривок з кіноповісті Олександра Довженка «Зачарована Десна», визначте, якою є функція цього уривка в тексті.
«Я син свого часу і весь належу сучасникам своїм. Коли ж обертаюсь я часом до криниці, з якої пив колись воду, і до моєї білої привітної хатини і посилаю їм у далеке минуле своє благословення, я роблю ту лише «помилку»,яку роблять і робитимуть,скільки й світ стоятиме, душі народні живі всіх епох і народів, згадуючи про незабутні чари дитинства.”
А пейзаж
Б експозиція
В розв’язка
Г епілог
Д ліричний відступ
- У творчості Володимира Сосюри виразно простежуються риси
А неоромантизму
Б неокласицизму
В символізму
Г імпресіонізму
Д експресіонізму
- У степу під Компаніївкою розгортаються події твору
А «Марія» Уласа Самчука
Б «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
В «Вершники» Юрія Яновського
Г «Три зозулі з поклоном» Григорія Тютюнника
Д «Україна в огні» Олександра Довженка
26 . Пісня “Ой, піду я до роду гуляти” є композиційним обрамленням твору
А “Кайдашева сім’я”
Б “Україна в огні”
В “Марія”
Г “Камінний хрест»
Д “Три зозулі з поклоном”
- « Моя мама — наївність, тиха жура і добрість безмежна (Це я добре пам’ятаю). І мій неможливий біль, і моя незносна мука тепліють у лампаді фанатизму перед цим прекрасним печальним образом», — писав
А Микола Хвильовий
Б Юрій Яновський
В Григір Тютюнник
Г Олександр Довженко
Д Іван Багряний
28. До письменників «Розстріляного відродження» належить
28. До письменників «Розстріляного відродження» належить
А Іван Багряний
Б Євген Маланюк
В Юрій Яновський
Г Григір Тютюнник
Д Микола Куліш
29. «Стилет чи стилос? — не збагнув. Двояко / Вагаються трагічні терези», — пише в своєму творі
29. «Стилет чи стилос? — не збагнув. Двояко / Вагаються трагічні терези», — пише в своєму творі
А Василь Стус
Б Іван Драч
В Андрій Малишко
Г Євген Маланюк
Д Богдан-Ігор Антонич
- Наприкінці ХХ століття діяло літературне угруповання
А «Молода Муза»
Б «Пропала грамота»
В «Молодняк»
Г «МАРС»
Д «Ланка»
- У рядках
О панно Інно, панно Інно!
Я – сам. Вікно. Сніги…
Сестру я Вашу так любив –
Дитинно, злотоцінно…
провідним художнім засобом є
А інверсія
Б асонанс
В антитеза
Г анафора
Д епіфора
- 32. Події Громадянської війни 1917-1921 років зображено у творі
А “Intermezzo”
Б “За мить щастя”
В “Тигролови”
Г “Подвійне коло”
Д “Україна в огні”
- Установіть відповідність між назвою твору та цитатою з нього.
1 «Різдво»
2 «Українське альфреско»
3 «Лебеді материнства»
4 «Балада про соняшник»
| А «Він бігав наввипередки з вітром…»
Б «Остання в світі казка сидить під образами…»
В «Темряву тривожили криками півні…»
Г «У долоні у Марії місяць – золотий горіх…»
Д «І рушник вишиваний на щастя дала…»
|
- Під враженням пісні «Летіла зозуля через мою хату…» написано твір
А Ліни Костенко
Б Андрія Малишка
В Олександра Довженка
Г Григора Тютюнника Д Олеся Гончара
- 35. Установіть відповідність між автором та уривком із його вірша.
1 Павло Тичина
2 Андрій Малишко
3 Василь Симоненко
4 Іван Драч
| А Можна вибрать друга і по духу брата, Та не можна рідну матір вибирати.Б Красиве засмагле сонце В золотих переливах кучерів, У червоній сорочці навипуск, Що їхало на велосипеді, Обминаючи хмари на небі…В Мене водило в безвісті життя Та я вертався на свої пороги, Переплелись, як мамине шиття Мої сумні і радісні дороги.Г Ви знаєте, як сплять старі гаї? Вони все бачать крізь тумани. “Ось місяць, зорі, солов’ї” “Я твій” – десь чують дідугани, А солов’ї!.. Та ви вже знаєте, як сплять гаї!Д Я візьму той рушник, простелю, наче долю, В тихім шелесті трав, в щебетанні дібров. І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю: І дитинство, й розлука, і вірна любов. |
Немає коментарів:
Дописати коментар