2/18 література


16/03/2020

Урок №44

Тема:Життєпис Івана Драча. "Балада про соняшник"-поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості.Символічність образів соняшника,сонця.
Опрацювати стр.197-198,скласти хронологічну таблицю

Виразне й осмислене читання "Балади про соняшник"

Теорія літератури
Балада-невеликий віршований ліро-епічний твір казково-фантастичного,легендарно-історичного чи героїчного змісту з драматично напруженим сюжетом.

Виконати завдання №8 стр.199
Підручник О.Авраменко 11 класс укр.література(Головна сторінка)


23.03.2020

Урок № 45
Тема : Життєпис Миколи Вінграновського.Глибокі ліричні переживання ліричного героя поезії "У синьому небі я висіяв ліс". Символічна  кольористика твору.

Виконайте завдання №10 ,стр.202
Висловте свої думки й відчуття,які навіяв вірш "У синьому небі я висіяв ліс..."М Вінграновського,стр.201
Підручник О.Авраменко "Українська література" 10 клас (головна сторінка)


 30.03.2020

Урок №46


Тема: Життєпис Григора Тютюнника. Тема "любовного трикутника" в новелі "Три зозулі з поклоном".

Опрацювати матеріал стр.203-205, скласти опорну схему.
Виконати завдання №12 стр.205, прочитати новелу стр.206-208.

06.04.2020

Урок № 47

Тема: Образ любові як християнської цінності у новелі Григора Тютюнника "Три зозулі з поклоном".Зміцнення часових площин як художній засіб.

Визначте сюжетні елементи в новелі:експозицію,зав'язку,розвиток подій,кульмінацію,розв'язку.



Художні засоби. Одним із засобів узагальнення, типізації й індивідуалізації, конкретизації в зображенні предметів і характерів новели «Три зозулі з поклоном» є художня деталь. У творі є портретні (очі «печуть чорнющі»), психологічні (погляд героїв, Марфина сльоза), предметні (лист), словесні деталі («товстопикий», «товстоногий») та ін.
Найвиразніша, експресивно забарвлена деталь може набувати значення образу-символу. Так, у новелі глибоку символіку має назва птахи. Зозуля — уособлення туги, тривоги, провісниця нещастя. Образи трьох зозуль — символізують святість трьох душ — Софії, Марфи й Михайла, кожен із яких любив по-різному. У Софії любов до чоловіка розуміюча, тактовна, співчутлива, Марфине кохання було пристрасним, страдницьким, а в Михайла любов — вірна, чутлива, благородна.
Образ сосни (наскрізна художня деталь) — глибоко народний, архаїчний. Сосна, що була посаджена Михайлом на піску біля дому, — це символ самотності й водночас для тих, хто любив його, — пам’ять про нього; для односельців — спогад про загублене життя; для самого Михайла — символ рідного дому.
Піджак символізує радянську бідність, а «Сибір неісходима» — символ-перегук із творами Т. Шевченка.
Гр. Тютюнник був справжнім майстром художньої деталі.
У творі використано й інші художні засоби виразності, зокрема епітети, порівняння тощо.


13.04.2020

Урок №48

Тема: Митець і суспільство. Творчий шлях Ліни Костенко. Особливості індивідуального стилю поетеси.

Розгляньте кадр з кінофільму "Титанік",виконайте завдання стр.209.

Законспектуйте життєпис Ліни Костенко,стр.209-210
Переглянути презентацію про Ліну Костенко

https://www.youtube.com/watch?v=YtqojiRCnJw


27.04.2020

Урок №49

Тема:"Страшні слова коли вои мовчать...","Хай буде легко.Дотиком пера..."Л.Костенко-ліричні роздуми про значення слова в житті людини,суть мистецтва,його роль у суспільстві.


Опрацювати теоретичний матеріал стр.211-212,виписати основні тези.

Вивчити вірш "Страшні слова..." напам'ять

Чим поезія "Хай буде легко..." близька до романсу? (письмово).


Підручник О.Авраменко 11 класс укр.література(Головна сторінка)


04.05.2020

Урок №50

Тема: "Недумано,негадано..."-інтимна лірика Ліни Костенко як спонука до роздумів про суть кохання. Мотив єднання людини зі світом рукотворної краси з природою в поезії "По сей день Посейдон посідає свій трон...".Зв'язок вірша з античною міфологією.

Переписати в зошити теоретичний матеріал стр.213

Прослухайте пісню "Недумано,негадано..." у виконанні О.Богомолець і запишіть,чи таким,як у музичній версії,ви відчули темп і настрій поезії  Ліни Костенко,коли її читали.

https://www.youtube.com/watch?v=k1PHZ3e1P30


Опрацюйте теоретичний матеріал стр.214-215

Установити відповідність у таблиці на стр.215


18.05.2020

Урок №51

Тема:Історико-фольклорна основа роману у віршах Л.Костенко "Маруся Чурай".Духовне життя нації крізь призму нещасливого кохання.

Теорія літератури

Ром́ан у вірша́х — різновид змішаного жанру, що поєднує в собі багатоплановість, епічні принципи розповіді з суб'єктивністю, притаманною ліричним творам.
Роман у віршах став популярним у 19-20 ст. Межують з ним драматична поемавіршована повість.
Роман у віршах — різновид ліро-епічного (змішаного) жанру, у якому поєднані особливості і ліричного, і епічного зображень, що веде до багатоплановості художнього світу. Межує з драматичною поемою, віршованою повістю. Поширення набув у XIX—XX ст. Зразки роману у віршах: «Дон Жуан» Дж. Байрона, «Євгеній Онєгін» О. Пушкіна, «Марина» М. Рильського, «Маруся Чурай» Л. Костенко.
В Україні помітне пожвавлення цього жанру спостерігається у 60-70-ті 20 ст. (хоча представлений він і у 30-50-ті: «Марина» М. Рильського, «Червоногвардієць» В. Сосюри) «Поліська трилогія» О. Підсухи, «Молодість брата» Леоніда Первомайського, «Маруся Чурай» Ліни Костенко.

Опрацюйте огляд роману у віршах Л.Костенко,і виконайте завдання №5 стр.221

Підручник О.Авраменко 11 класс укр.література(Головна сторінка)





Немає коментарів:

Дописати коментар